fredag 17 januari 2014

Äntligen vinterfiske!

Äntligen kunde det bli lite fiske! Kom hem från resan igår på förmiddagen. På eftermiddagen var jag vid vattnet. Det var helt och hållet abstinensen som styrde. Temperaturen låg runt 0:an och snöblandat regn. Riktiga pissförutsättningar men ändån!

Flugvalet blev en haröra med guldhuvud och gummiben! Jag fiskade av ett antal poler. Efter 10 minuter vid ån small det på. En mindre brunöring hade tagit flugan. Dock gick flugan loss och jag fick se mig förlorad. Jag gick vidare med nya förhoppningar. Det var segt, väldigt segt men efter ett tag small det på en liten öring som jag kunde landa fint, och otroligt nog tog det bara fem minuter innan 2:an satt och även den en liten öring. Därefter var det dött. Helt dött. Jag gick hemåt med frusna fingrar.
Mörk vinteröring
Fredag: Vaknade upp till en snöig fredag. Väldigt besviken lät jag dagen gå. Vid 15.00 tog jag ändån tag i dagen och ringde Fille. Förhoppningarna var sjukt låga. Men efter fem kasst hade jag krokat en bättre fisk. Den bjöd på en riktig kamp som jag sedan gick segrande ur! Det var allt det blev för denna dag. 


I morgon blir det en dag till Bondemölla själv och på söndag eventuellt en tur med Robin!

Ha de gött
/ Oscar