tisdag 11 mars 2014

Härligt väder!

Härlig båge
 Blev en tur till hemmavattnet idag. Med mig hade jag filip. Fisket var till en början väldigt segt. Jag tappade en efter 30 minuter vid vattnet och filip hade någon efterföljare. Men annars var det ganska dött. Vi fiskade med husmaskar, streamers, fjädermygg, med mera, men inget fungera.

Vid middags tid krokade jag dagens första fisk. En fin matfisk i 3 kgs klassen. Den tog på en husmask i fallet och bjöd på en riktig fight. Och så rullade det på. Slutresultatet blev 3 till mig och 1 till Filip. Det kan kanske se segt ut om man kollar på scoreboarden men så upplevdes det inte. Några hugg och tappade då och då också.

Flugor som fungerade idag var:

- Husmask
- Romkorn
- Montana

Filip steker i solen med en fin båge






Bra böj i spöet

Filip in action 




/ Oscar Mårtensson